maandag 5 oktober 2009

Autumn leaves

Oktober. Hoewel de kleur van de bladeren een prachtige NY autumn aankondigt kon ik nog gisteren in mijne bikini int gras een boekske liggen lezen. En met een boekske bedoel ik de killer casebook van intellectueel eigendomsrecht. Mijn eerste tussensemesters examen of mid term kondigt zich aan. Vandaar dat de spannende blogverhalen uitblijven en deze ook niet perse het bloed door u aderen zou doen razen… alhoewel.
Gisteren waren we met een bendeke van rechtenstudenten de schattige bars en iets minder schattige clubs (als in veel te ongodvruchtig geklede mensen die samen voor veel te lange tijd in tiolethokjes verdwenen en oude mannen in kostuum met maffia-allure –hebben we dan maar snel gebaild-) van soho gaan verkennen. Er was veel volk op straat en als ik iemand probeerde langs te lopen botste ik bijna letterlijk op celebrity nummer twee die net hetzelfde probeerde te doen. Hij is schoon, heel schoon! Zucht. Dit is het moment waarop ik moet gaan googlen. Acteur. Maakt graag babies. Brits. Tromgeroffel: Jude Law. Dat ene moment dat we elkaar recht in de ogen keken was pure magie. Ik ben er zeker van dat hij er hetzelfde over denkt! Ik denk dak na mijn mid terms is een filmpke ga huren.
Eigenlijk, na mijn mid term komt San Francisco: samen met Sam, Arne en Alix gaan bezoeken. Ik zal eerlijk gezegd blij zijn eens van deze campus af te komen voor een tijdje. Mijn medestudenten denken aan niet veel meer dan hun boeken en hun punten en verder is dit long island dorp een vrij zielloos hol. Buiten de campusmuren gaan is not done. Veel asfalt. Hangjongeren voor een bouwvallige liquorstore. En fastfoodketens: die rijzen in deze omgeving gracieus omhoog als paddenstoelen op gespleten schors. Je zou denken dat ik dat een beetje jammer vind maar het is zo’n ervaring. Dit is evenveel Amerika als Manhattan. Ik wou trouwens dat ik tijd had om me te vervelen maar alle reading assignments en een masterproefonderwerp waarvoor ik hier alle U.S. bronnen moet gaan uitputten vullen mijn agenda wel.
Maar zoals ik zei wordt het herfst en er zijn zoveel dingen die ik nog had willen doen onder een stralende zon: De rollercoaster van coney island, met een vriend naar zijn huis in de hamptons gaan en zoveel typische toeristen musts zoals het uitzicht van op de empire state. Heel erg is dat niet want wat ik al wel heb kunnen meemaken is uitgenodigd worden door onbekenden op een brooklyn trouwfeest met rock&roll in een bar met prachtig versierde tuin, ontbijten in nen echte amerikaanse dinner: gigantisch zoete pannekoeken van world guiness book of records omvang, kleine juxboxen aan elke tafel en een typisch amerikaans jaren 70 interieur, superleuk bal van de rechten en een bezoek aan de UN.
Al moet ik toegeven, sommige dagen word ik wakker en wil ik de dagen aftellen tot wanneer ik jullie allemaal terug zie, de klokken van de Sint Pieters basiliek terug kan horen en gewoon het straat over kan steken voor een bruin brood. There’s no place like home.

x

3 opmerkingen:

anneleen zei

HEEEEEEEEEEEEEJ darling,

WOOOOW het is al veel te lang geleden dat ik je nog heb gehoord.. alles goed ginder? zo te lezen wel.. (OH MY GOD, JUDE LAW... :o hihi) (oke erg dat dat precies het enigste is wat ik heb onthouden van je hele blognieuws..) Ik ben blij dat je het goed stelt.. Hier in den belgique gaat ook alles zijn gangetje.. Volop pitaweekend aan het voorbereiden, en dat is veel voorbereiding! En voor derest is er niets veel te zeggen.. Morgen spreek ik eindelijk nog is af met de saaine, want het blijkt nu dat zelfs antwerpen al een te grote afstand is om elkaar regelmatig te zien.. Het kan ook liggen aan de drukke agenda's die we beide (maar ik denk toch iets meer sine) hebben!!
aaaah ik mis je wel.. Zal blij zijn als je terug bent, gaan we nog is feesten in local, of iets drinken in den buster! (ga jij lekker mee jammen met de mannen en ben ik weer ongeloofelijk jaloers op je talent, waarna we op het straat ronddwalen zingend over de dingen die we zien op straat.. OE Ik mis het!

Lieve schat, heeeel veel plezier daar nog.. and talk to you sooon

big kiss from the annelaain

Sophie zei

Annelaain! Dag beest! Pitaweekend moet inderdaad zot zijn. Kwou dak derbij kon zijn. enfin maar der komen der nog zoveel! zoals ook buster en localavonden! Zal des te leuker zijn int najaar! Khoop da ge het goe stelt daar in lieflijk schoten.. kheb gisterennacht van de vaart gedroomd :-) vele dikke kussen uit amerikaland. xx

Felix zei

Wederom een toffe blog. Groeten uit dönerstad Dresden.